Helyi idő CO-ban

Képeslap helyett

A blognak két célja van: mindenekelőtt szeretteimmel szeretném megosztani azokat az élményeket, amelyeket a tőlük távol töltött időben szerzek, így is közelebb érezve őket magamhoz. Másik célja, hogy az útjaim során szerzett tapasztalataimat, kellemes és rossz élményeimet minden érdeklődővel megoszthassam, segítve őket úti céljaik hatékonyabb megválasztásában. Minden utazni vágyó és kerékpáros turistának ajánlom rövid leírásaimat és remélem hasznosnak, olykor talán szórakoztatónak fogjátok találni. Happy cycling!

Brighter Planet's 350 Challenge

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Felszerelés

Friss topikok

  • orcinusorca: @avegyész: Gyoker vagyok, te meg meg ra is vilagitasz:DD mindjart kimoderallak :P (2012.09.14. 01:23) USA 2012
  • aszőkebarby: minek van ekkora táskád? mire tanítottalak, elég egy retikül :D (2011.08.16. 17:19) Pikes Peak
  • aszőkebarby: Remélem felültetek a NYC-s hullámvasútra is, mert ha valami akkor az egy óriási élmény!! (2011.07.20. 10:46) Las Vegas
  • rbbj: nagyon szép tájak, és jó képek! Hihetetlen, milyen változatos ez a kontinens! (2011.06.27. 20:55) Uj kepek
  • orcinusorca: Orulok:) Lattam am! Gondoltam is Rad! (2011.06.27. 20:49) Arches NP, Utah

Kozeleg a nyar

orcinusorca 2011.05.20. 22:28

2011-05-04

Denver, Boulder, Rocky Mountain National Park

 

Végre kiszabadultunk 2 napra a városból. Nem kevés szervezés előzte meg az utat, de minden egyes óra ráfordítás megérte az ott töltött időt.

Denverben kezdtük a kirandulast. Gyorsan leparkoltunk, aztan irany a 16. Utca. Ez a foutca lenyegeben. Sok minden nem volt, de azert csak ez volt eletem 1. Amcsi nagyvarosa, ahol voltam. Itt lattam az elso felhokarcolot is:) Korbeneztunk kicsit, megebedeltunk a Chilis-ben, aztan irany Boulder, Tomiek rezidenciaja. Kaptunk magyar nyelvu idegenvezetest, ettunk, ittunk, rohogtunk, dumaltunk, soroztunk. Szuper volt! Nekem nagyon tetszett Boulder, mert teljesen mas, mint CS. Az en szivemhez sokkal kozelebb all a kis utcaival, a sok egyetemistaval, a bicikliutakkal. Fajo bucsut vettunk Tomitol es Cilitol, mert meg kora este Estes Parkba akartunk erni a couchunhoz. Hat egy kaland volt megtalni a hazat. Mondta, hogy a varos szelen lakik. Nori okos Tompikaja (Tom Tom GPS) meg igy is odavezetett szinte minket, pedig konkretan az erdo szelen lakott. Ugy gondoltuk megtalaltuk a megfelelo hazat, szepen leparkoltam es felhivtam a sracot. Azt mondta 10 perc mulva ott lesz, de en mar nem birtam ki pisiles nelkul addig, ezert a „ne pisilj nyilvanos helyen Amcsiban” figyelmeztetesre fittyet hanytam. Sajnos. Visszaultem a kocsiba, amikor felfigyeltunk egy nagyon felelmetes nenikere, aki minket mustralt az ajtobol. Nem ertettuk mi a baja, de nagyon nezett. Persze a tobbiek kijelentettek, hogy a baltas nenihez nem szalnak ki a kocsibol, ezert ram maradt koszonteni ujdonsult baratnonket 10 perces bamulas utan. Kiderult, hogy o adja ki a couchunknak a hazat, az o teruleten allunk, nem a sracen es igencsak fajlalta, hogy a yard-jan pisiltem. Hat eletem nem legszebb pillanatai kovetkeztek, amiben igen sokszor hangzott el „I am extremely sorry”, csak hogy ne hivja rank a zsarukat. Hal’ Istennek sikerult kimagyaraznom magam, es gyorsan eliszkoltunk. Garett (vendeglatonk) rendivuli figura. Hihetetlen baratsagos, nyitott, unique. Ott eldegel kis fahazikojaban, erdeszkedik, a nappali nagy reszet a hegymaszofelszerelese foglalja el, es folyamatosan ismetelgette: Mi casa, tu casa. Tettunk meg egy kis setat a paradicsomban a haz korul, kifaggattam Garettet a helyrol, majd elcsomagoltam magam az ujdonsult halozsakomba. Fantasztikus nap volt. Masnap reggel koran elindultunk a Nemzeti Park iranyaba. Olyan koran, hogy meg nem is volt nyitva, ezert ingyen be tudtunk menni. Rovid idon belul valtozott a kornyezet korulottunk, mindenhol hegyek es tobb meteres ho vett korul. Csodalatos volt!!! En oda meg vissza voltam, es az jart a fejemben, milyen lesz majd nyaron, mikor visszajovok. Elmentunk egy par orara kirandulni, de snowshoes hianyaban nem jutottunk tul messzire. AAA az a hely valami meseszep!!! Vissza fogok menni, amint jo ido lesz.

Delutan meg megneztuk Estes Parkot, shoppingoltunk (magameva tettem egy Colorado-is pulcsit vegre), majd hazafele egy scenic drive-on jottunk vissza, ami szinten nagyon szep volt, bar a tobbiek az ut veget inkabb durmolassal toltottek.

 

Great Sand Dunes Nemzeti Park

Kovetkezo kirandulasunk vegcelja is egy Nemzeti Park volt. A dunek egy kiszaradt tobol alakultak ki. A hordalekot, homokot mindig egy iranyba fujta a szel a hegy labahoz. Ennek koszonhetoen csodalhatjuk meg meg ma is ezt a termeszeti kepzodmenyt. Mintha egy masik vilagba erkeztunk volna, a sivataghoz. Lelegzetelallito. Fotozkodtunk, csusztunk, masztunk, fetrengtunk a homokban, majd fel oran at homoktalanitottuk magunkat. Nagyon jol szorakoztunk. Voltak, akik komolyabbra vettek a figurat es snowboarddal jottek. Na az meg nagyon poen lehet!!!

Pueblo fele Barbi nyavogasanak koszonhetoen megaltunk egy Pizza Hutnal. Mondanom sem kell, hogy degeszre zabaltuk magunkat meg annak ellenere is, hogy teljesen mas ize van a pizzajuknak, mint otthon, es meg a pillarebegetesemre se tudott nekem sehonnan elovarazsolni a felszolgalo ketchupot. Csak a gagyi crashed pepperjet, meg a parmesan-jat dugdosta az orrom ele.

Este megerkeztunk kovetkezo vendeglatonkhoz Puebloba. Bepillantast nyerhettunk milyen szar az amcsi egyetemista elete. Olanyan apartmanhazban laktak, hogy csak na, alig tanulnak valamit, csak ugy elvannak, a penz meg jon valahonnan. Na ok voltak a filmbeli amcsik. Termeszetesen sok olyannal is talakoztam mar, aki tenyleg tanul, mellette full munkaidoben dolgozik, es hitelbol, finanszirozza a sulijat, ami szepen feldagad, szakmatol fuggoen sok sok tiz millio ft-nak megfelelo dollarra, mire vegeznek.

Reggel megneztuk meg Pueblot, aztan irany haza, mert a melo nem var.

 

Nem volt konnyu az utabbi ket het sem. Szivtam, mint a torkos borz. Megvettem gyonyoruseges kocsikamat, szinten egy Ford Taurust. De sajnos mivel arizonai papirja voltak, ezert volt egy par futasom, meg izgulas. Ezeket mostanra sikerult megoldani, ugyhogy vegre kikurtolhetem a nagyvilagnak, hogy megvettem eletem elso SAJAT autojat!!!! Fantasztikus erzes. Nagyon szuper, mikor a sajat fizudbol, fizetsz magadnak mindent, a hazat, az autot, a biztositast. Most allithatom azt, hogy 100%-osan onalloan elek. Hat elerkezett ez a nap is.J

Most eppen muszakilag ellenoriztetem, javitgatom (termeszetesen van mit). Eddig semmit nem tudtam a kocsikrol, de egy kedves itteni ismerosnek koszonhetoen, meg annak, hogy az auto nem tokeletes, meg kell tanulnom sok mindent. Nagyon elvezem. Minden napra van valami kihivas. :D

 

A munkarol most nem is szeretnek sok szot ejteni. Megvan. Sokat dolgozom, 3 orakat alszom a shiftek kozott. Csak eszkoz a szamtalan hobbim, az extra borondom telerakasahoz es a kenyelmes eletszinvonalam fenttartasahoz.

 

Tegnap reszt vettem eletem elso maszoorajan! Hihetetlen jo volt! De igy nagyon!!! Annyira elveztem, hogy csak na! Megtanitottak az alap csomozasokat, a belayezest, nehany maszotechnikat, es az auto belayer (nem szukseges egy masik szemely segitsege a maszashoz) hasznalatat. Jaj annyira jo volt! Picit gyakorolgattunk a kis falon aztan irany az igazi. Felfele csak a maszasra koncentraltam, de mikor felertem a 43 lab (13 meter) magas fal tetejere, es leneztem a belayer-emre (rajta mulik, hogy leesek-e), majd’ elajultam a magassagtol. Kesobb ez is elmult, es mar 100%-osan tudtam elvezni a maszast. Osszesen 2 alkalom a tanfolyam, a tegnapi es lesz meg egy jovo heten, ahol mar boulderezni (kotel nelkul) fogunk. De az arban benne van, hogy egy honapig korlatlanul hasznalhatjuk a termet felszerelessel. Ugyhogy ez a honap  a maszasrol fog szolni, kitalalom mennyire erzek ra, es hogy akarom-e meg csinalni. Most ugy erzem, hogy ez a sport all a szivemhez legkozelebb, aztan lehet, hogy meg fogom unni. Az tetszik benne nagyon, hogy egyszerre kell ott lenni agyilag es fizikailag.

 

Tegnap este kihasznalva szabadnapom minden egyes ertekes percet elmentunk bulizni is. Nagyon poen volt. Ladies night volt, ami ingyen belepot es italfogyasztast jelentett szamunkra. Hat nem volt rossz…J A magyarok nagy resze ott volt, es meg sok amcsi jofej munkatarsam. Emlekezetes este volt…:D

 

Most kicsit komasan itt ulok a Best Western Transmission nevezetu helyen, ahol kezelesbe veszik kis draga autokamat, cserebe meg itt hagyok nekik egy vagyont. :D Mikor megvettem az autot szamitottam ra, hogy kolteni kell meg ra, hogy egy megbizhato, biztonsagos auto legyen hosszabb tavra is. Hat bejott a szamitasom.

 

Mi van meg velem. OOO kepzeljetek! Na ki fogja a 24. szuletesnapjat Vegasban tolteni?!!! Bizony, EN!!! Tegnap kertuk ki a 4 szabadnapot, amit meg is kaptunk Jun. 30-Jul. 3-ig. Nagyon szuper lesz!!! Autoval megyunk, megnezzuk a Colorado National Monument-et, az Arches NP-ot Utahban, masodik este erunk Vegasba, setaval zarjuk a napot a Strip-en, majd Hoower gat, Red Rock canyon, partyzas a vilag egyik legjobb bulihelyen, majd masnap kipihenten haza. Annyira jo lesz!!! El is kezdem megtervezni!!!

Elotte meg tervezunk Norival egy egy-napos Aspen turat. Hallottam egy trailrol ami egy melegvizu forrashoz vezet. Kicsit gyonyoru az út, es nem lesz rossz pancsolni egyet a vegen!

 

Hat gyerekek kb ennyi van velem. Junius az autom szervizeleserol, maszasrol, edzesrol, talan egy 14 ezres meghoditasarol fog szolni, majd zaraskeppen egy Las Vegas tura. Nem hangzik rosszul igaz? J

 

Mara ennyi. Bocsi az ekezethianyert, de a lapim kepernyoje megsertodott ram, es nem mukodik, ezert vettem itteni hasznalatra egy netbookot.

Vigyazzatok magatokra nagyon! Nagyon jol erzem itt magam, de alig varom, hogy otthon legyek Veletek! Ritynek innen is nagyon de nagyon boldog szulinapot kivanok, es sajnalom, hogy nem voltam ott a nagy napon. Orsikam jelentkezz minel hamarabb, hogy ne kelljen aggodnom miattad! Szeretlek nagyon. Puszilok mindenkit!!!

 PS: filmajanlo: 127 Hours

Hihetetlen jo a film. Canyonlandsban (Utah) jatszodik. El fogok menni oda…J

 

 

1 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

B.Béla 2011.05.28. 13:02:25

Nagyon örülök az újabb beszámolónak és a csodálatos képeknek,különösen nagyon szép a sivatag és ez a rengeteg homok!!!,élőlénnyel nem találkoztál?
Puszi Apu
süti beállítások módosítása