Helyi idő CO-ban

Képeslap helyett

A blognak két célja van: mindenekelőtt szeretteimmel szeretném megosztani azokat az élményeket, amelyeket a tőlük távol töltött időben szerzek, így is közelebb érezve őket magamhoz. Másik célja, hogy az útjaim során szerzett tapasztalataimat, kellemes és rossz élményeimet minden érdeklődővel megoszthassam, segítve őket úti céljaik hatékonyabb megválasztásában. Minden utazni vágyó és kerékpáros turistának ajánlom rövid leírásaimat és remélem hasznosnak, olykor talán szórakoztatónak fogjátok találni. Happy cycling!

Brighter Planet's 350 Challenge

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Felszerelés

Friss topikok

  • orcinusorca: @avegyész: Gyoker vagyok, te meg meg ra is vilagitasz:DD mindjart kimoderallak :P (2012.09.14. 01:23) USA 2012
  • aszőkebarby: minek van ekkora táskád? mire tanítottalak, elég egy retikül :D (2011.08.16. 17:19) Pikes Peak
  • aszőkebarby: Remélem felültetek a NYC-s hullámvasútra is, mert ha valami akkor az egy óriási élmény!! (2011.07.20. 10:46) Las Vegas
  • rbbj: nagyon szép tájak, és jó képek! Hihetetlen, milyen változatos ez a kontinens! (2011.06.27. 20:55) Uj kepek
  • orcinusorca: Orulok:) Lattam am! Gondoltam is Rad! (2011.06.27. 20:49) Arches NP, Utah

Tenerife IV.

orcinusorca 2010.07.08. 15:46

2010-07-06

Vettem egy telefont. J

Eredetileg csak egy spanyol kártyát akartam, de a kártya 12 euró lett volna, ami le is beszélhető, míg kártya telefonnal együtt 19 euró. Úgyhogy sikerült 7 euróért vennem egy Samsung telefont, és spanyol számom is van végre.

Azt terveztem, hogy holnap elmegyek a Teidére, de mint kiderült kell egy engedély, hogy az utolsó 400 m-t is megtehessem. Ez kicsit bosszantó, mivel az engedélyt Santa Cruzban, a sziget túlsó felén állítják ki. Igényelhetem e-mailben is, de az min. 8 napot vesz igénybe. De mint megtudtam most telefonon, csak vasárnapra lenne már hely, mert a többi nap „full”. Ez mind szép és jó, hogy egyszerre csak kevés ember mehet fel, de ez akkor is túl körülményes! Hiába lesz két szabadnapom egymás után a Teide túrámnak mindenképpen lőttek, ha csak nem megyek el úgy, hogy tudom, a csúcsra nem mehetek fel. Na, nem! Az nagyon szar lenne. Inkább megvárom az engedélyt. Lehet, hogy holnap elmegyek azért Santa Cruzba, csak hamarabb meglesz, mintha neten várnám. A másik baj az, hogy előre meg kell mondani melyik nap akarok menni, ami elég nehéz, hiszen a beosztásomat nem tudom ennyivel előtte. ÁÁÁ, bonyolult. De akkor is felmegyek!!!:D

Ma is megvolt a közel három órás sétám. Megkerestem a postát, mert csak ott lehet venni bélyeget. Aztán pedig felkutattam az Orange boltot, ahol megejtettem a telefonvásárlást. Voltam a buszpályaudvaron is, ahol megtudakoltam mennyibe kerülnek a buszjegyek, és nem kis meglepődésemre közölték, hogy bárhova megyek 12 euró az oda/vissza út. Érdekes. A sziget másik feléig nem sokallom, de pl. ha a Teidéig megyek, már kicsit borsos. Hát kb.ennyi volt a mai nap, mert lassan megyek dolgozni. Holnapot még kitalálom.

 

2010-07-08

Csak elmentem Santa Cruzba. Reggel tízkor indultam, azt gondoltam az nem késő. Hát az volt. Mindenesetre kiderítettem, hogy a buszjegy nem annyi, mint amire gondoltam. Lehet venni a buszon is jegyet, csak az, ha messzebbre megy az ember akkor drágább, mintha a pénztárnál vennénk meg a „Bono”-t. Ez a Bono kerül 12 euróba, és így az út oda-vissza 10 euróba kerül Santa Cruzig, míg a buszon 14 euró lenne. Na mármost: ezt a bonot kell betenni a jegykezelőbe a buszon, és az a rajta lévő 12 euróból levonja az ötöt. A rajta lévő megmaradt eurót, pedig máskor is fel lehet használni, sőt a villamosra is jó. Ezért én a megmaradt 2 eurót a villamoson használtam fel (1 irány: egy euró).    

Santa Cruzban, rögtön a buszpályaudvaron nagyon segítőkészek a turista információnál, érdemes rögtön ott beszerezni egy térképet, és a többi információt. Angolul mindenhol beszélnek. Első utam a Nemzeti Park irodájába vezetett, hogy megszerezzem a szükséges engedélyt. Szükség van az útlevélre (szerintem a személyigazolvány is jó), és annak egy másolatára. Ha nem viszünk magunkkal az irodával szemben van egy fénymásoló, és 20 centért lefénymásolják. Azt hittem ezzel vége a nehézségeknek, de nagyot tévedtem. A hölgy közölte velem, hogy ne is álmodjak róla, hogy a menetrendszerinti busszal feljutok a hegyre gyalog. Mivel egyetlen busz indul reggel 9-kor, ezért 11 előtt nem tudok elkezdeni mászni. Minimum 3 óra, hogy feljussak, és 2-kor nincs időpont, hogy feljussak a csúcsra. 15-16 órára tud időpontot adni, de az késő, mert az utolsó busz 16-kor indul. Na, super! Megvalósíthatatlan. Unmachbar! Ezt a mocsok kis buszt azoknak találták ki, akik felvitetik magukat a felvonóval. Nem gondoltak azokra, hogy talán valaki a lábát is akarná használni!!! Ekkor már igen dühös voltam. Következő ötletem, hogy a hegyen lévő szállodában éjszakázom, de erről hamar lemondtam, mert közölte a hölgy, hogy kb 120-150 euró egy éjszaka. Megagigaszuper!!! Következő ötlet: béreljek autót. Ez az egy megoldás, hogy felmászhassak. Anyagilag is ez a legkedvezőbb, mert mint megtudtam, én 25 euróért már kapok autót egy napra, mert itt dolgozok. A felvonó is 25 euróba kerülne. Ez jó lenne, csak tekintve, hogy egy éve nem vezettem, és fogalmam sincs, hogy lehet kijutni ebből a csomóból a Teidére vezető útra, kicsit aggódok. (Robi, Detti! Egy szót se ejtsetek Anyunak a tervemről, hogy autóval megyek fel, mert szívrohamot kap. Majd, ha megjártam el lehet mesélni neki. )

Az engedélyt azért elkértem jövő hét péntekre, és addig kitalálom mi legyen. Senki nem akar innen velem jönni, mert vagy voltak már, vagy dolgoznak, vagy eszük ágában sincs ennyit mászni. Micsoda lusta banda! :D Utolsó reményem Vickiben van, aki pár nap múlva érkezik a férjével a szigetre nyaralni. Talán ők eljönnek velem. Ha nem vagy lemondok a mászásról, és felcipeltetem magam a felvonóval, (aki picit is ismer, tudja, hogy egy porcikám se akarja ezt), vagy várok, amíg valaki meglátogat és elmegyünk együtt, vagy vállalkozok az autós közlekedésre szinte nulla gyakorlattal, hegyi úton, egy idegen autóban, egy idegen országban. Nem vagyok egy betoji alak, de ez még nekem is durván hangzik. Most míg ezt írtam támadt egy fantasztikus ötletem: bicikli! Hogy ez tegnap miért nem jutott eszembe! Lehetetlennek tartom, hogy a mindössze 2400 méter szintkülönbséget képes legyek felmenne biciklivel, de mi van, ha busszal felszállíthatom a bicót, otthagyom a buszmegállónál, megmászom az áhított hegyet, és visszamegyek, majd leszáguldozok a hegyről bicóval! Fantasztikus elme vagyok! :D már csak pár akadály van: pl lehet-e biciklit szállítani a buszon, el tudom-e helyezni a biciklit a parkolóban, úgy hogy ne lopják el, és van-e olyan út, amin élve lejutok biciklivel. :D Hát ez érdekes lesz. De legalább most már több opció is van. Utána járok ezeknek az aprócska problémáknak.

A Santa Cruzban tett kirándulásom nem volt egy nagy élmény. Santa Cruz egy nagy, szutykos város. Biztos van szép része is, de nekem bőven elég volt, amit gyalog és villamoson láttam belőle. Elmentem La Lagunába villamossal. Hát első benyomásra az is nagy csalódás volt, Az meg egy szutykos kis város volt. Aztán megtaláltam az óvárost, és megértettem miért érdemelte ki a Világörökség címet az UNESCO-tól. Tényleg nagyon szép volt. De őszintén szólva, annyira nem hatnak meg már ezek. Annyi szép óvárost láttam már, hogy annyira nem hozott lázba. Persze ez is más volt, mint a többi, de nekem a természet már sokkal több örömet ad, mint megnézni még egy várost. Azért nem bánom, hogy elmentem, mert illet megnézni a sziget fővárosát, és az útikönyvek is csupa jót írtak La Lagunáról. Érdemes lett volna megnézni Anagát. Ott lehetne szépeket kirándulni (elvileg), és Lagunából könnyen megközelíthető busszal. Sajnos nekem már nem maradt erre időm, mert vacsorára haza akartam érni, hiszen már így is lemondtam az ebédemről.

Este megnéztük a meccset néhány gyakornokkal. Vicces volt, mert az egyik spanyol volt, a másik meg német. :D Iszonyat nagy party volt megint az utcán. FIESTA! Minden autó vészvillogóval közlekedett, és folyamatosan dudáltak. Mi lesz itt, ha megnyerik a VB?! :D

Megyek utána járok az új ötletemnek.

Hoppácska! Lehet biciklit szállítani a buszon!!!

 

Szólj hozzá!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása